Google Translate

Hungarian English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Legújabb hozzászólás

  • Maniac Mansion

    Zerko 2016.07.17 08:37
    Kiváló bemutató, élvezet volt olvasni!

    Bövebben...

     
  • Turrican

    flexaplus 2015.09.16 02:32
    Miután elolvastam, a legtöbb témában egyet tudok érteni veled. Remélem nem kezdesz el majd úgy írni mint ...

    Bövebben...

     
  • Atlantis

    Guest 2015.09.01 13:24
    Zseniálisan megírt cikk. Nagyon jó hozzáállás.

    Bövebben...

hardware-zxspectrum.png

Mit sem érnek a szoftverek, ha nincs mivel lefuttatni őket!

A konzolok hardware felépítése a 90-es évekig szinte minden esetben nagyon egyedileg voltak kialakítva. Voltak egy vagy akár 2-3 processzoros gépek, és a memória mennyisége is változó volt, akárcsak a kimeneti és bemeneti eszközök. Főleg a magas memória árak, és a 8-bites felépítés volt az oka eleinte lassú fejlődésüknek. A legtöbb gép teljesítménye nagyon be volt határolva (pl.: 16 színű paletta, alacsony felbontású grafika, legfeljebb 4 hangsáv...)

Később, a 2000-es évek során, uniformizálódtak a felhasznált elemek, egyik konzol az Intel, a másik az AMD-re esküszik (a PC-k is ezekkel működnek), ugyanúgy dedikált grafikus kártyával rendelkeznek NVidia és Ati leginkább.


Válassz egy kategóriát a listából:

  • Amstrad (2 cikk)

    Az Amstrad gépek már a 8-bites korszakban megjelentek a piacon. Elsősorban - de nem kizárólag - játékra szánt, olcsó árazású, egyedi - igen gyakran IBM PC kompatibilis - számítógépek voltak. Egészen a 90-es évek feléig jelentek meg új modellek.

  • Commodore (6 cikk)

    A Commodore széria tagjai a 80-as évek legnépszerűbb általános célú 8bites számítógépei voltak. Megjelenésekor a konkurens gépek fejlettségét nyújtotta, de töredék áron.

    A teljes gép egy speciálisan kialakított billentyűzetben kapott helyet. Televízióra lehetett kötni, ami a hangot is biztosította. Az alapgéphez magnókazettás lejátszó járt mint háttértároló, de hamar elterjedt a floppy lemezes egység is. Akár még online rendszerekre is lehetett csatlakozni vele (The Source, Compuserve és temérdek ún. BBS), megfelelő hálózati kiegészítő birtokában!

    A beépített operációs rendszere - a programozására is alkalmas - Basic 2.0 (később 7.0) volt (microsoft licensz).

  • Atari (3 cikk)

    Az első és második generációs gépek között a legelterjedtebb 8bites otthoni játékgép. A játékok műanyag borítású kazettán kerültek forgalomba, amit a gép közepén kialakított nyílásba kellett helyezni. Egy vagy több joystick csatlakoztatható hozzá, így akár többen is lehet játszani az ezt támogató játékokkal.

    Idővel népszerűsége alábbhagyott, viszont az Atari ST egy teljes értékű számítógép változat volt, ami új lehetőségeket nyitott a brand életében. A szemlélet váltás Jack Tramiel személyének köszönhető aki a gyengén teljesítő Commodore-tól megszabadulva jött át. Lényegében felvásárolta a céget és folytatta vízióját: olcsó, de jól teljesítő gépek kivitelezését a tömegek számára. Az Atari ST elsősorban a multimédiás felhasználás (grafika, zene, játékok) területén aratott nagy sikert. A gép grafikus operációs rendszere a CP/M alapú GEM volt, ami lényegében a Macintosh tudásával vetekedett. El is terjedt a gúnyneve: Jackintosh :)

  • Nintendo (3 cikk)

    A Nintendo vállalat mindig jó időzítéssel, jó játékgépeket dobott a piacra. A 80-as évek során a NES, SNES gépek felkavarták az állóvizet, de a 90-es években is képesek voltak újabb, sikeres gépek kifejlesztésére, mint pl. a Nintendo 64. A Nintendo kontrollerek kifejezetten jól beválltak, le is védtek sok technológiát belőle (amit még a mai konzolok se tudnak teljesen utánozni)!

  • NEC (1 cikk)

    Az NEC csak rövid ideig szállt be a videójáték iparba. Hovatovább egy kiváló elektronikai hardware gyártó cég. A 16-bites TurboGrafx egy nagyon jól sikerült gép, ráadásul a világ legkisebb konzolja rekordját is tartja - mind a mai napig!

  • Sinclair (2 cikk)

    A Sinclair által fémjelzett ZX-Spectrum bombaként robbant Nagy-Britanniában az 1980-as években. Egy nagyon kíváló 8-bites általános célú gép volt, amit a Zilog-80 CPU hajtott. Sajnos 8-bites gépként nehezen tudott a játékosok körében sokáig népszerű maradni, de elkötelezett felhasználói még a 90-es években is előrukkoltak új játékokkal, valamint a gép tudását meghazudtoló demókkal!

  • Sega (1 cikk)

    A Sega sok ígéretes játékra szánt gépet alkotott meg, és egy időben ádáz ár és technológiai versenyt folytatott a Nintendo-val. Sikeresen jelen volt több piacon is, de nem minden gépük ért el kirobbanó sikert. A 90-es évek során a PC és néhány konkurens konzol térhódítása miatt kiszorultak a hardware piacról. A játéktermi gépeik viszont nagyon sikeresek maradtak még sokáig, valójában rengeteg profitot termelt nekik ez a piac.

    Manapság a jól bevált ikonikus figurák felújított játékokban köszönnek vissza, de időről-időre előrukkolnak valami eredeti játékkal is - sajnos többnyire csak a jól megszokott rideg japán túlélő és/vagy horror stílusban :)

  • MSX (1 cikk)

    Az MSX egy a Zilog-80 processzorra építő otthoni számítógép szabvány, melynek megalkotásában a ASCII Corporation és a Microsoft közösen vettek részt, azzal a céllal, hogy egy olyan szabványt alkossanak mint például az akkoriban népszerű VHS a videó, és MIDI a zene világában.

Zene

Google keresés

Váltó

Digitális Táregység


Számrendszer

#=

IMDb Keresés

Kód

Karakter

Szín

Szín kódtábla

Webmaster: GoobeMaster
Érvényes XHTML és CSS
Minden jog fenntartva! ® 2010 - 2017
Jogtulajdonos: United Voxels Ltd. (United Kingdom)

Check Google Page Rank

Technikai háttér: