Google Translate

Hungarian English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Látogatók

1.png3.png6.png9.png3.png2.png1.png
Ma0
Tegnap72
Héten0
Hónapban1452
Összesen1369321

2
Online

2019. október 21. hétfő, 00:18

Legújabb hozzászólás

  • Maniac Mansion

    Zerko 2016.07.17 08:37
    Kiváló bemutató, élvezet volt olvasni!

    Bövebben...

     
  • Turrican

    flexaplus 2015.09.16 02:32
    Miután elolvastam, a legtöbb témában egyet tudok érteni veled. Remélem nem kezdesz el majd úgy írni mint ...

    Bövebben...

     
  • Atlantis

    Guest 2015.09.01 13:24
    Zseniálisan megírt cikk. Nagyon jó hozzáállás.

    Bövebben...

Játékok

A lehető legpontosabban: játék programok, különböző számítógépes rendszerekre (pl.: IBM-PC, C64, Super Nintendo...).

Ezek a programok a kezdetekben assembly, majd egyre inkább basic és hasonló magas szintű nyelveken íródtak. A korai gépek nem élték meg a C, majd a C++ térhódítását, igaz alacsony teljesítményük amúgy sem tette volna lehetővé ésszerű használatukat. Az ASM-ről az a legenda járta, hogy 'a fejlesztők leginkább kedvelt nyelvjárása'. Ez azzal magyarázható, hogy - főleg a játszásra dedikált - korai gépekhez nem is jelentek meg magas szintű nyelvek fordítói.

Először "TV-játék"-nak csúfolt játék konzolok kerültek széles körben elérhetővé. Nevüket onnan kapták, hogy elég volt a TV AV csatornájára kötni a gépeket. Tipikusan az Atari széria ilyen. Nincs billentyűzet, csak joystick(ok) és egyéb opcionális bemeneti eszközök (fényceruza, pedál stb...). A játékokat egy műanyag borítású eprom-ba égették bele, ami még esetleg plussz RAM-ot és chip-eket is rejthetett! Pl. A Super Nintendo konzolra jelentek meg ilyen - számításigényes - 3D játékok.

Ma már a játék konzolok hardware felépítése sokkal jobban hasonlítanak - ha nem teljesen - a PC hez. A gyártók sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a minőségi fejlesztői eszközök, és az ehhez kapcsolódó support megvalósítására. Teljesítménybeli előnyük az PC-vel szemben időről-időre megmutatkozik, mivel "karcsúbb" a háttérben futó operációs rendszer, így az kevesebb erőforrást emészt fel = több jut a játéknak. Szebb grafika, jobb hang, precízebb szimuláció...

A játékok aránylag hamar begyűrűztek a mobil világba is. Eleinte gameboy szintű snake hódított, ma már az iPhone világát éljük.

Jelenleg, nagy fejlődés tapasztalható a játékok irányítását illetően. Az érintőképernyő, gesztus érzékelés, mozgás érzékelős, és mutató eszközök elterjedésének lehetünk tanúi.
 

Zene

Google keresés

Váltó

Digitális Táregység


Számrendszer

#=

IMDb Keresés

Kód

Karakter

Szín

Szín kódtábla

Webmaster: GoobeMaster
Érvényes XHTML és CSS
Minden jog fenntartva! ® 2010 - 2017
Jogtulajdonos: United Voxels Ltd. (United Kingdom)

Check Google Page Rank

Technikai háttér: