Google Translate

Hungarian English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Legújabb hozzászólás

  • Maniac Mansion

    Zerko 2016.07.17 08:37
    Kiváló bemutató, élvezet volt olvasni!

    Bövebben...

     
  • Turrican

    flexaplus 2015.09.16 02:32
    Miután elolvastam, a legtöbb témában egyet tudok érteni veled. Remélem nem kezdesz el majd úgy írni mint ...

    Bövebben...

     
  • Atlantis

    Guest 2015.09.01 13:24
    Zseniálisan megírt cikk. Nagyon jó hozzáállás.

    Bövebben...

Theme Hospital

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív
 

Eszembe jut mekkora sikere volt a kórházas témát feldolgozó TV sorozatoknak a 90-es évek folyamán (pl. Vészhelyzet). Újabban pedig "továbbfejlesztett" kiadásukat élik ezek a sorozatok (pl. Dr. House). És erről egy játék élmény, a Bullfrog által fejlesztett Theme Hospital jut az eszembe. 1997-et írtunk, és megjelent a Bullfrog egyik legkifinomultabb, és humorosabb, stratégiai játéka. Nem törzsgyökeres DOS játék, mert Windows-ra is megjelent, de mégis ide sorolom, hiszen a DOS éra egyik utolsó nagy durranása.

A humor fontos része a játéknak, a karakterek animációja, és a kezelési módok mind nagyon viccesek. Ennek ellenére, a játék vérbeli stratégia, sok-sok menedzselni való aprósággal! Az izometrikus, előre renderelt 3D grafika, és az abszolút győztes MIDI zene még tovább növelte a játékélményt.

A játékban kórházigazgatóként kell belefolyni mindenféle feladatba. Ez a játék is pályákra van osztva, ha egyszemélyes játékban kezded a karriered. Először egy kis méretű, nem túl forgalmas félreeső kórházat kell felépítened. Ezt némiképp gátolja, hogy az alaprajzot készen kapod, mely magában foglal nem beépíthető külső területeket is. Tehát a sikeres építkezés a szobák okos méretezésében és elhelyezésében áll vagy bukik (későbbi pályákon, az is szempont hány van egy bizonyos szoba típusból).

Minden pályán el kell érned bizonyos elvárásokat - pályánként eltérő -, hogy lezárd ottani karriered, majd tovább állj egy - még problémásabb - kórházba. Az új kórházak (pályák) mind egyre nagyobbak, és több kihívást kínálnak.

Rögtön kezdésnek, kétféle dolgot tudsz építeni. Ezeknek az ikonját a képernyő alján látod. Az elsővel új szobákat hozol létre. Először válaszd ki a szoba típusát, majd a konkrét szobát. Szobatípus pl. a Diagnosis (diagnózis), vagy a Treatement (kezelést nyújtó szoba). A legáltalánosabb szoba a Diagnosis >> GP Office, ugyanis itt kell minden új betegnek jelentkezni.

De, előtte nézzük a második építhető kategória a tárgyak, berendezések. Ezek közül sokfélét eltudsz helyezni a folyosókon. A szobákban csak bizonyos tárgyak engedélyezettek. Sőt, vannak kötelezően elhelyezendő tárgyak is a szobák esetében. Pl. a GP Office áll, 1 asztalból, 1 iratszekrényből, 1 bejárati ajtóból. Opcionálisan lerakhatsz konvektort, növényt, poroltót, és kukát. Tipp: Ezekre szinte mind szükség is van, de az elhelyezés nem mindegy. A személyzet nem szereti a túl hideget vagy túl meleget - a páciensek esetében ez némiképp árnyaltabb.

Ha megnyitod a kórházat (kezdéskor zárva van, hogy tudj építkezni), jönni fognak a páciensek - pályától függő intenzitásban. Első utuk egy Reception Desk (recepcióhoz) fog vezetni. Recepciót csak folyosóra rakhatsz le. Ha fel lettek véve a rendszerbe, akkor második utuk a GP Office. Ha sokan várakoznak egy szobánál (a GP ilyen), helyezz el Bench (padot) a közelében, mondjuk a fal mellé. Egyesek úgy alakítják ki a folyosókat, hogy a szobák ugyanabba a térbe nyílnak, és középen egy dupla sor padot raknak le. Ez több helyet foglal, és nem biztos hogy a legjobb megoldás - habár esztétikailag biztos :) A szűk folyosók sem fenntarthatóak ugyanakkor!

A páciens ezután - realisztikusan - egy olyan szakaszba lép amikor diagnosztizálják, a GP Office-ból elküldik ide-oda, a leletekkel pedig visszamegy a GP-be. Egy idő után - ez függ a GP-ben lévő doktor tapasztalatától - megszületik a végkövetkeztetés: induljon a kezelés! Már csak egy útja van a páciensek, és megszabadul a kórtól, legyen szó felpuffadt arcról (bloated head), váratlan izzadásról (unexpected swelling), vagy a tipikus pszichés problémáról az Elvis kórról. :)

A játék egyik aspektusa, hogy minden pályán több más kórházzal versengsz. A szempontok között van a kórház bevétele, a népszerűség, tisztaság, halálozási ráta ... Ha már szóba jött: a játékban meghalhatnak a páciensek, ha túl sokáig tart a diagnózis. Ha ez bekövetkezik, összeesik és szó szerint jön érte a kaszás és elviszi - ez az animáció! Ez annak a jele, hogy valami nincs rendben a kórház működésével, a szobák kialakításával, vagy az orvosok szakértelmével. Előjel: túl hosszú a szobák várólistája, és a beteget "csak ide-oda küldik" a diagnózis szakaszban. Te, mint igazgató dönthetsz úgy is, hogy elküldöd a beteget, vagy átirányítod egy rivális kórházba. Utóbbi kicsit nemesebb, de a lényeg ugyanaz: ne rontsa a statisztikát, és ott talán meg is gyógyul...

Szerencsére már az első pár pálya után építhetsz Training Room (tanulószobát), hogy tovább képezd az orvosaidat. Sőt, a legrangosabb professzori szintű orvosaidat viszed magaddal a későbbi kórházakba! A doktorok 3 féle rangot viselhetnek. Egyes kezelőszobákban csak második vagy jobb doktor dolgozhat. (Hasonló funkció a Heroes című játékban is van, de ott a hősökkel.)

Nem csak a tárgyakat, de a doktorokat is felkaphatod bármikor egy erre szolgáló eszközzel :) Ez stratégiailag is fontos, hiszen te gyorsabban átvariálod a kórház dolgozóit, mint hogy ők maguk átmennének egy másik szobába. Sőt az AI nem is kifejezetten akar okos lenni. Elvileg vannak viselkedési minták, és erre lehet következtetni a doktorok adatlapján látható pár mondatos bemutatkozóból. Légy résen, és ezt elolvasva dönts, hogy felveszel -e egy alkalmazottat. Általában a humoros, vagy pozitív bemutatkozók jó munkaerővel kecsegtetnek :)

Természetesen doktorok mellett szükség van recepciósra, nővérre, takarítóra. A takarító (handyman) 3 feladatot lát el, és az adatlapján be tudod állítani mi legyen az ő személyes prioritása: Javítsa a berendezéseket, locsolja a növényeket, takarítson. Bizony, a páciensek szemetelnek, olykor még hánynak is... Kellemetlen ha épp járvány van :S

Az összesen 20 pályából álló kihívás során egyre többféle betegséget fedezhetsz fel, ugyanis fejleszteni is kell a játékban. Ha pl. nem fejleszted ki a helyi betegségeket nem tudod majd ellátni a pácienseket. Az új betegségek kezeléséhez nem csak a betegséget, de a szükséges eszközöket is ki kell fejleszteni külön. Ehhez a Research Department szoba fog kelleni, és némi kutatási alany...

Kár lenne tovább feszegetni, hogy mennyire jól ki van dolgozva a játék. Elég keveset meséltem, a többit neked kell felfedezni. Tipikusan erre mondják, hogy instant-klasszikus játék!


Letöltés: Theme Hospital - Demo (12,2 Mb)


Videótár: Theme Hospital - Trailer


Kapcsolódó cikk: CorsixTH


Csalás: Theme Hospital

Szóljon hozzá!

Hozzászolásod beküldésével automatikusan elfogadod a következő szabályokat:
- Csak regisztrált felhasználó, vagy valódi email címmel rendelkező vendég küldhet hozzászólást.
- A hozzászólás nem tartalmazhat trágár, uszító, kirekesztő, reklám jellegű egyszóval oda nem illő részeket.
- Legfeljebb 1000 karakter megengedett a hozzászólásokban, és két üzenet küldés között legalább 2 percnek el kell telnie.
- Ne térj el a tárgytól! Válaszolj, kérdezz, vagy alkoss véleményt a tartalommal kapcsolatban.
- Linkek elhelyezése csak alaposan indokolt esetben lehetséges.
- Ha nem tartod be a szabályokat, fenntartjuk a jogot hogy indoklás nélkül üzeneteket vagy akár felhasználókat is eltávolítsunk a rendszerből.


Biztonsági kód
Frissítés

Hozzászólások  

0 # Gabor Major 2011-10-08 23:07
Gyakorlat teszi a mestert! :) Ehhez a játékhoz sok kitartás kell az elején.

Hát igen.. Sajnos leszoktak az igényes/humoros játékok írásáról. Minden egyszerűsödik, túl sok az akció...
Válasz | Válasz idézettel | Idézet
0 # Piros 2011-09-11 00:41
Én is nagyon imádom, az elmúlt 10 évben biztos végigjátszottam vagy 10x, meg 50x minimum belekezdtem :) De emlékszem, hogy a kezdet kezdetén mikor csak a demo volt meg, azt is lenyomtam vagy 30x. Most is csinálhatnának ilyesmi játékokat, kár hogy leszoktak róla :(
Válasz | Válasz idézettel | Idézet

játék bemutató találomraJáték Találomra

Indiana Jones and The Last Crusade

A játék természetesen az azonos című film történetét dolgozza fel, point & click stílusú kalandjáték formában. A LucasArts készítette 1990-ben. Először csak 16 színű EGA grafikát vonultattak fel a Scumm engine-t használó kalandokban. Pár év elteltével jött a felújított 256 színű változat - habár retro fan vagyok, mégis az utóbbit ajánlom.

Talán akkor jobb - de legalábbis könnyebb - játszani az ilyen játékokkal ha előbb láttad a filmet. Ennek ellenére, elég információt kapsz ahhoz, hogy akár teljesen ismeretlenül megoldd a benne rejlő feladványokat.

A történet az egyik legjobb Indiana Jones epizód, melyben nem mást mint a Szent Kelyhet igyekeznek megtalálni. A történelem különböző időszakai vegyülnek. Szerepet kap még az ügyesség is, hiszen a játék Lengyelország lerohanása előtt játszódik (2. vh előtti időszak).

Mr. Jones újra körbeutazza a világot, de ezúttal a monitoron (pl. DosBox-on), kalandra fel!

Bővebben...:

Zene

Google keresés

Váltó

Digitális Táregység


Számrendszer

#=

IMDb Keresés

Kód

Karakter

Szín

Szín kódtábla

Webmaster: GoobeMaster
Érvényes XHTML és CSS
Minden jog fenntartva! ® 2010 - 2017
Jogtulajdonos: United Voxels Ltd. (United Kingdom)

Check Google Page Rank

Technikai háttér: