Google Translate

Hungarian English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Legújabb hozzászólás

  • Maniac Mansion

    Zerko 2016.07.17 08:37
    Kiváló bemutató, élvezet volt olvasni!

    Bövebben...

     
  • Turrican

    flexaplus 2015.09.16 02:32
    Miután elolvastam, a legtöbb témában egyet tudok érteni veled. Remélem nem kezdesz el majd úgy írni mint ...

    Bövebben...

     
  • Atlantis

    Guest 2015.09.01 13:24
    Zseniálisan megírt cikk. Nagyon jó hozzáállás.

    Bövebben...

Commander Keen

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív
 

Ennek a játéknak igen érdekes az életútja. A Commander Keen sorozat tulajdonképpen kétszer 3 egymást követő epizódból áll. A játékot a ma már nagyon is ismert és meghatározó játékfejlesztő cég az id Software készítette DOS-ra 1990-ben. Az akkori PC-k még elég gyengén szerepeltek a játékok igényeihez képest. Főleg a grafikai megjelenítésre gondolok, ez az első DOS játék ami a Nintendo által előszeretettel alkalmazott ún. parallax-scrolling technikát alkalmazza. Ez annyit tesz, hogy a játék főhőse Billy Blaze a pályákon szabadon mozoghat, a háttér és a pályaelemek szépen csúsznak a háttérben.

A játékot a programozó tehetség John D. Carmack egyedül realizálta. A játék történetét és a világot Tom Hall tervezte. Később Tom elhagyta az id Software-t közös megállapodással, és hamarosan a Rise of the Triad cimű - sikeresnek mondható - játék dizájnere lett. Érdekesség: A ROTT-hoz a Wolf3D motorját licenszelték. Tom "elküldése" amiatt történt, hogy a DOOM tervezésénél (ami már 3D-s játék) unalmas történetet és pályaterveket készített. Ehhez képest az id sokkal pörgősebb játékot akart.

A játékot az Apogee Software adta ki, egy akkor már befutott DOS shareware kiadó. Nagyon helyesen az id is megérezte, hogy a shareware (részben az internet térhódítása, és a még mindig aktív BBS használat által) bombaként fog robbanni. A lényege, hogy a játék kisebb pályákra épül, így könnyen meg lehet osztani az első párat ingyen. Ha tetszett a játék, akkor pedig meg tudod rendelni a teljes verziót - jutányos áron.

7 hivatalos Commander Keen játék jelent meg, két trilógia, és a Keen Dreams nevet viselő darab. Ezt a játékot a SoftDisk-nek kellett elkészíteniük. Az id alapító tagjai azelőtt ennél a cégnél dolgoztak, és ez egy hátramaradt szívesség volt tulajdonképpen. A játék nem is lett túl érdekfeszítő...

A főhős mint említettem Billy Blaze, aki egy 8 éves kissrác - de egyáltalán nem átlagos! Az otthoni garázsban talált különféle tárgyakból a zseni kölyök egy űrhajót készít, amivel az űrben utazgat éjjelente - amikor a szülei már azt hiszik, hogy alszik. Felölti Commander Keen öltözékét, és az űr népeivel kerül kapcsolatba - akik nem szívesen látják.

Ráadásul az ellenség, a Vorticon-ok ellopják Keen űrhajójának fontos alkatrészeit.  Így a feladatod - azon felül hogy túléld a kalandot -, hogy megtaláld az űrhajó alkatrészeit a pályákon.

A játékban van egy térkép nézet, ahol félig felülnézetben félig izometrikusan látod a bolygót ahova az adott epizódban érkeztél. Itt te döntöd el, hogy mely pályákat látogatod meg. Ha sikeresen megcsináltál egy pályát - eljutsz a kijárathoz - akkor egy zászló jelenik meg a térkép nézeten és tovább tudsz haladni. Vannak olyan pályák amit nem tudsz kikerülni, hogy tovább juss. Ne feledd: hogy Billy visszajusson a földre (reggelre mielőtt a szülei fel nem ébrednek), elég azokat a pályákat megcsinálni ahol űrhajó alkatrész van.

A DOS és a PC hardware limitációk miatt a játék csak 16 színű palettát használ. Emiatt igazán retro hangulatot áraszt. Adrian Carmack-ot dícséri a pályaelemek és a karakterek grafikai megvalósítása, az id későbbi játékaiban még jobban megmutatkozott kreativitása - és néha túl sötét oldala. 1990-ben a játékkonzolok sokkal jobban teljesítettek grafikailag, de az id már akkor a PC-t kezdte pártolni mint a jövő hardware-e. Korábban az Apple II-re esküsztek, arra fejlesztettek a SoftDisk-nél. John Carmack egy időben még a NextStep-et is használta, de PC-re fejlesztett vele.

Epizódok:

1. Marooned on Mars (1990 December 14)
Keen a Marsra látogat, ahol a Vorticon-ok az űrhajó alkatrészeket Martian városokban rejtik. Mindegyik várost egy-egy Vorticon Soldier őriz. Itt szerzi meg Keen a Pogo-ját. Ezzel a pogo-val magasabb szintekre is fel tud ugrani a pályákon.

2. The Earth Explodes
Keen visszatér a Földre, de a Vorticon-ok nem hagyják annyiban a dolgot, és utánaküldenek egy halálos X-14 Tantalus Ray ágyút, ami a Föld legnagyobb nevezetességeire lettek ráállítva:

  • Big Ben (London)
  • Sphinx (Cairo)
  • Sydney Opera Ház (Sydney)
  • Szabadságszobor (New York)
  • Eiffel Torony (Párizs)
  • Kolosszeum (Róma)
  • St Basil's Katedrális (Moszkva)
  • Fehér Ház (Washington D.C)

A feladat egyértelmű: le kell állítani az ágyúkat, a Föld megmentése érdekében. A második epizód már nehezebb mint az első, mert az ellenségek okosabbak és/vagy furcsábban viselkednek. Pl. lelöknek egy platformról, elektromos padló, fegyveres robotok stb. A játékmotor két újdonsága a villanykapcsolók, és a mozgó platformok.

3. Keen Must Die!
Keen a Vorticon anyaföldre látogat, hogy megtalálja a különleges Grand Intellect-et, aki a Föld felé irányította Vorticon-okat. A játékban megismerheted a Vorticon városokat, parkokat. Az ellenfelek az ott élők tulajdonképpen, lakosok, az állataik, és játékok. Itt olvashatod először a Vorticon ÁBC-t.

3.5 Keen Dreams (A SoftDisk adta ki)
Billy nem volt hajlandó megenni az elétett zöldségeket, így szülei elküldték aludni. Elaludt és arra ébredt, hogy egy furcsa zöldségek által vezetett birodalomba került, aminek gonosz királya egy Boobus Tuber névre hallgató burgonya volt. Nos nem épp a legizgalmasabb sztori plot :)

4. Secret of the Oracle (1991 December 15)
A játék egy erősen felfejlesztett motort kapott. Keen egy házikészítésű rádióval elkap egy üzenetet ami arról szól, hogy a Shikadi nép elakarja pusztítani - nem csak a földet -, de az egész galaxist! Gyorsan a Gnosticus IV bolygóra siet, hogy az Orákulummal beszéljen. Sajnos az Orákulumot fogságban tartják, így az epizód a megmentésükről szól. A játék egy mini-játékot is tartalmaz a menüben keresd a Paddle War-t, ami egy Pong másolat.

5. The Armageddon Machine

Miután az Orákulumoktól információt szerzett Keen, egy Shikadi űrállomás felé veszi az irányt, amit csak Armageddon Machine-nek hívnak, és a rejtélyes Gannalech kutatásába kezd. A játék célja az Omegamatic leállítása.

6. Aliens Ate My Babysitter!

Keen babysitter-ét elrabolja a Bloogs nép, és Keen feladata hogy megmenekítse őt a Fribbulus Xax nevű bolygóról. Ez a Keen játéksorozat utolsó epizódja.

Érdekességek:

A főhős teljes neve: William Joseph "Billy Blaze" Blazkowicz II, a.k.a "Commander Keen" - érdekes utalás a később elkészült Wolfenstein 3D főhősére aki a nagyapja Billy Blaze-nek :) Tom Hall nagyon részletesen kidolgozta Billy családfáját, két testvére van (egy idősebb és egy fiatalabb), az apja pedig a második nevét Blaze-re változtatta a show biznisz miatt.

Billy IQ-ja állítólag 314 (ez utalás a Pi értékre 3,14)

Keen legnagyobb ellensége a játékban Mortimer McMire - az iskolában is a legfőbb riválisa volt. McMire egy fekete baseball sapkát visel (Keen sárgát). Mortimer nővére, Molly pedig Keen babysitter-e.

A retro.games.hu portál fórum motorjának egyik funkciója, hogy a felhasználóknak rangjai lehetnek. Nos, a rangok mind Commander Keen-es ellenségekről lettek megalkotva. Lásd a Fórum Szabályzatot ! :)


Letöltés:


Videótár:


Csalás: Commander Keen

Szóljon hozzá!

Hozzászolásod beküldésével automatikusan elfogadod a következő szabályokat:
- Csak regisztrált felhasználó, vagy valódi email címmel rendelkező vendég küldhet hozzászólást.
- A hozzászólás nem tartalmazhat trágár, uszító, kirekesztő, reklám jellegű egyszóval oda nem illő részeket.
- Legfeljebb 1000 karakter megengedett a hozzászólásokban, és két üzenet küldés között legalább 2 percnek el kell telnie.
- Ne térj el a tárgytól! Válaszolj, kérdezz, vagy alkoss véleményt a tartalommal kapcsolatban.
- Linkek elhelyezése csak alaposan indokolt esetben lehetséges.
- Ha nem tartod be a szabályokat, fenntartjuk a jogot hogy indoklás nélkül üzeneteket vagy akár felhasználókat is eltávolítsunk a rendszerből.


Biztonsági kód
Frissítés


játék bemutató találomraJáték Találomra

Aladdin

A Disney által fémjelzett Aladdin rajfilm és annak játék változata óriási sikernek örvendett a 90-es évek folyamán. Nem csoda, hogy a Virgin Interactive technikai segedelmével elkészült a platformjáték változat olyan klasszis gépekre mint Amiga, MS-DOS, NES, Game Boy, Windows és természetesen az én személyes kedvencem a Sega Megadrive (aka Genesis) gépre is.

Habár az 1993-as megjelenés idejében már az ID kopogott az ajtón a 3D világgal kecsegtetve, és a platform játékok elérték a kiforrottsági fokuk csúcsát, a Sega tudta hogyan lehet sikerre vinni egy játékmenet szempontjából egyszerűbb platformert. A Sega így megbízta a Virgint hogy dobják össze a motort, és a Disney animátoraival közösen tradicionális kézzel rajzolt grafikát készítettek a játéknak. Ettől a játék nagyon szép lett, óriási egybefüggő pályákat kínált, de volt egy hátulütője is. A háttér és az előtér kicsit egybefolyt, nehéz volt eldönteni mik az igazi platformok, mivel lehet interakcióba lépni stb.

Bővebben...:

Zene

Google keresés

Váltó

Digitális Táregység


Számrendszer

#=

IMDb Keresés

Kód

Karakter

Szín

Szín kódtábla

Webmaster: GoobeMaster
Érvényes XHTML és CSS
Minden jog fenntartva! ® 2010 - 2017
Jogtulajdonos: United Voxels Ltd. (United Kingdom)

Check Google Page Rank

Technikai háttér: