Google Translate

Hungarian English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Látogatók

1.png3.png9.png4.png1.png2.png1.png
Ma49
Tegnap64
Héten458
Hónapban809
Összesen1394121

5
Online

2020. július 12. vasárnap, 14:55

Legújabb hozzászólás

  • Astérix : Operation Getafix

    Tajti Dániel 2020.06.24 21:23
    Sziasztok Retro.Games.hu oldal kezelői! Azt szeretném kérdezni, nem tudjátok véletlenül az Astérix ...

    Bövebben...

     
  • Maniac Mansion

    Zerko 2016.07.17 08:37
    Kiváló bemutató, élvezet volt olvasni!

    Bövebben...

     
  • Turrican

    flexaplus 2015.09.16 02:32
    Miután elolvastam, a legtöbb témában egyet tudok érteni veled. Remélem nem kezdesz el majd úgy írni mint ...

    Bövebben...

Régió készítés SimCity 4 (Tutorial)

Will Wright a kiemelkedő játék dizájner, már ideje korán felismerte, a hibrid játék-szimuláció típusú szoftverek potenciális - kiaknázatlan - sikerét. Lásd: SimCity, amely a létező összes korabeli platformra megjelent.

Az első epizód (a gyenge hardware teljesítmény miatt) erősen degradált mélységű szimulációt tartalmazott, de a második (SimCity 2000), és harmadik (SimCity 3000) epizód nagyban bővítette a virtuális polgármesterek mozgásterét :)

A "legújabb" verzió (amely a klasszikus, régi vágású stílust képviseli), a 2003-ban debütált, SimCity 4. 

Nagy előnyei között van, hogy kiválóan módosítható, akár legyen szó új épületekről, telkekről, de akár játékmenetbeli változtatásokról. A legkönnyebb műfaj természetesen, a Régió készítés. Olvass tovább!

Előkészületek

  • Telepítsd fel a SimCity 4 játékot, vagy a Deluxe verziót, mely a Rush Hour kiegészítőt is tartalmazza.
  • Keresd meg a saját Windows felhasználói fiókod dokumentumok mappáját (pl.: "C:\users\goobemaster\documents\SimCity 4\"). Itt kell lennie a telepítés után egy SimCity4 mappának. Azon belül minket most a "Regions" nevű mappa érdekel.
  • Szükség lesz egy BMP típusú képfájlt kezelni tudó, grafikai programra. Tippek: MS Paint, Gimp, Paint Shop Pro, Adobe Photoshop, CorelDraw ...

Rajzoljunk magassági térképet

A magassági térkép (heightmap), más mint a domborzati térkép, habár szintén a magasságokkal foglalkozik. Minden ilyen képfájlnak egy bizonyos méretűnek kell lennie, amely egyenes arányban áll a játékban megjelenített terület nagyságával.

Nekünk most a 769x769 pixel (közepes) méret bőven elegendő lesz. Figyelembe véve, hogy az ennél nagyobb térképek generálása sok időt vesz igénybe alacsonyabb hardware konfigurációkon.

A kép palettájának szürke skálásnak kell lennie (erre pl. nem alkalmas a MS Paint, de ha szerzel olyan képet ami MÁR szürke skálás és azt módosítod akkor OK). Miért?

A fekete a legalacsonyabb magasság, a fehér a legmagasabb. Mi most ezt a képet fogjuk használni:

Ha van kedved, készíts egy saját térképet, vagy töltsd le és módosítsd a fentit, utána próbáld ki a változást a játékban!

Parcellázás

Minden Régió lényegében több várost (kerületet) is magában foglal. A legkisebb városok pirosak (1x1 pixel), a közepesek zöldek (2x2), míg a legnagyobbak a kékek (4x4) legyenek.

Töltsd le ezt a példát:

Ha ez megvan...

  • Indítsd el a játékot.
  • A fenti ikonok közül kattints az elsőre "Region View Options" -> "Create New Region", és hozz létre egy új régiót.
  • Lépj ki a játékból, és másold a config.bmp (parcella) fájlt a korábban megkeresett sc4 mappába, ahol már van egy új mappa a létrehozott régió nevével.
  • Újra indítsd el a játékot, és töltsd be a régiót.
  • Nyomd le egyszerre: CTRL + SHIFT + ALT + R , mire felbukkan egy fájl választó dialógus ablak. Nyisd meg az elmentett magassági térképet.
  • A játék most legenerálja a városokat. Menj el kávézni...
  • Voilà, kész is a régió.

Szóljon hozzá!

Hozzászolásod beküldésével automatikusan elfogadod a következő szabályokat:
- Csak regisztrált felhasználó, vagy valódi email címmel rendelkező vendég küldhet hozzászólást.
- A hozzászólás nem tartalmazhat trágár, uszító, kirekesztő, reklám jellegű egyszóval oda nem illő részeket.
- Legfeljebb 1000 karakter megengedett a hozzászólásokban, és két üzenet küldés között legalább 2 percnek el kell telnie.
- Ne térj el a tárgytól! Válaszolj, kérdezz, vagy alkoss véleményt a tartalommal kapcsolatban.
- Linkek elhelyezése csak alaposan indokolt esetben lehetséges.
- Ha nem tartod be a szabályokat, fenntartjuk a jogot hogy indoklás nélkül üzeneteket vagy akár felhasználókat is eltávolítsunk a rendszerből.


Biztonsági kód
Frissítés

Zene

Google keresés

Váltó

Digitális Táregység


Számrendszer

#=

IMDb Keresés

Kód

Karakter

Szín

Szín kódtábla

Webmaster: GoobeMaster
Érvényes XHTML és CSS
Minden jog fenntartva! ® 2010 - 2017
Jogtulajdonos: United Voxels Ltd. (United Kingdom)

Check Google Page Rank

Technikai háttér: