Google Translate

Hungarian English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Látogatók

1.png4.png1.png1.png8.png0.png6.png
Ma63
Tegnap135
Héten797
Hónapban3153
Összesen1411806

4
Online

2020. november 29. vasárnap, 15:02

Legújabb hozzászólás

  • Prince of Persia 1

    fülöp fanny 2020.08.06 15:52  
  • Astérix : Operation Getafix

    Tajti Dániel 2020.06.24 21:23
    Sziasztok Retro.Games.hu oldal kezelői! Azt szeretném kérdezni, nem tudjátok véletlenül az Astérix ...

    Bövebben...

     
  • Lemmings

    Buday Éva 2018.10.14 22:43
    :lol:

    Bövebben...

Képernyőmódok - felbontások és színek

A QBasic többféle képernyő mód használatát teszi lehetővé programjaidban. Az elérhető 13 mód az egyre fejlettebb grafikai megjelenítéseket kínálja. Kezdetben az IBM-PC gépekhez monokróm (fekete-fehér) monitorok és grafikus adapterek léteztek csak. Később a színes megjelenítés, és az egyre magasabb felbontások is elérhetővé váltak.

A programjaidat érdemes úgy megírnod, hogy minél több grafikus adaptert támogasson. Vagy dönthetsz úgy is, hogy a kompatibilitás érdekében egy középutas adaptert választasz, esetleg kifejezetten csak a legfejlettebb módot választod.

Támogatott Adapterek

Az IBM a következő színes adapterekkel jelent meg a piacon - ezeket mind támogatja a QBasic:

  • IBM Color Graphics Adapter (CGA)
  • IBM Enhanced Graphics Adapter (EGA)
  • IBM Video Graphics Array (VGA)
  • IBM Multicolor Graphics Array (MCGA)

Ezen felül a QBasic képes használatba venni még a Hercules, Graphics Card Plus, és InColor adaptereket is, de csak monokróm monitorokkal!

Képernyő módok

A képernyő módot a programkódban bármikor átállíthatod, a SCREEN X paranccsal, ahol az X 1-13 ig terjedő szám lehet!

Alapvetően kétféle képernyő mód van, az egyik kategória csak a szöveges megjelenítést támogatja (bizonyos oszlop/sor karakter), a másik szöveg + grafika. A grafikus módban speciális rajzoló parancsok érhetők el (de használhatsz DOS megszakításokat is, vagy általad írt Assembly kódot is rajzoláshoz).

SCREEN 0: Csak szöveges mód

  • Adapterek: MDPA, CGA, EGA, vagy VGA
  • Szöveges formátumok: 40 x 25, 40 x 43, 40 x 50, 80 x 25, 80 x 43, vagy 80 x 50
  • Karakter méret: 8 x 8 pixel (8 x 14, 9 x 14, or 9 x 16 EGA vagy VGA)
  • 16 szín van hozzárendelve két attribútumhoz
  • 16 szín van hozzárendelve a 16 attribútum bármelyikéhez (CGA vagy EGA)
  • 64 szín van hozzárendelve a 16 attribútum bármelyikéhez (EGA vagy VGA)

SCREEN 1: 320 x 200 grafikus mód

  • Adapterek: CGA, EGA, VGA, vagy MCGA
  • Szöveges formátum: 40 x 25
  • Karakter méret: 8 x 8 pixel
    • 16 háttér szín + 1 a két 3 színből álló előtér szín készletből, a COLOR paranccsal hozzárendelve (CGA)
    • 16 szín hozzárendelve a 4 attribútumhoz (EGA vagy VGA)

SCREEN 2: 640 x 200 grafikus mód

  • Szöveges formátum: 80 x 25
  • Karakter méret: 8 x 8 pixel
    • 16 szín hozzárendelve 2 attribútumhoz (EGA vagy VGA)

SCREEN 3: Hercules adapter szükséges, csak monokróm monitorral

  • Felbontás: 720 x 348
  • Szöveges formátum: 80 x 25
  • Karakter méret: 9 x 14 pixel
    • 2 képernyő oldal (screen page) - csak egy ha két adapter is telepítve van!
    • A PALETTE parancs nem támogatott

SCREEN 4:

  • Támogatott hardware: Olivetti (R) Personal Computers models M24, M240, M28, M280, M380, M380/C, M380/T és AT&T (R) Personal Computers 6300
  • Felbontás: 640 x 400
  • Szöveges formátum: 80 x 25
  • Karakter méret: 8 x 16
    • 1 a 16 színből az előtér színhez van rendelve (a COLOR paranccsal választható)
    • A háttérszín feketén fixálva.
    • Figyelem: Az Olivetti gépek, amin OS/2 alatt 3XBOX-ot futtatnak, kerüljék el ez a képernyő módot!

SCREEN 7: 320 x 200 grafikus mód

  • Adapterek: EGA és VGA
  • Szöveges formátum: 40 x 25
  • Karakter méret: 8 x 8
    • 32Kb-os page méret, a page tartományok lehetnek 0-1 (64K), 0-3 (128K), vagy 0-7 (256K)
    • 16 szín hozzárendelhetősége a 16 attribútum bármelyikéhez

 
SCREEN 8: 640 x 200 grafikus mód

  • Adapterek: EGA és VGA
  • Szöveges formátum: 80 x 25
  • Karakter méret: 8 x 8
    • 64Kb-os page méret, a page tartományok lehetnek 0 (64K), 0-1 (128K), vagy 0-3 (246K)
    • 16 szín hozzárendelhetősége a 16 attribútum bármelyikéhez

 
SCREEN 9: 640 x 350 grafikus mód

  • Adapterek: EGA és VGA
  • Szöveges formátum: 80 x 25 vagy 80 x 43
  • Karakter méret: 8 x 14 vagy 8 x 8 (a fenti formátumokhoz tartoznak, tehát csak kétféle kombináció van!)
    • 64Kb-os page méret, a page tartomány 0 (64K) lehet, vagy
    • 128Kb-os page méret, tartománya lehet 0 (128K) vagy 0-1 (256K)
    • 16 szín hozzárendelhető 4 attribútumhoz (64Kb adapter memória), vagy
    • 64 szín hozzárendelve 16 attribútumhoz (több mint 64Kb adapter memória)

SCREEN 10: 640 x 350 grafikus mód, csak monokróm monitor

  • Adapterek: EGA és VGA
  • Szöveges formátum: 80 x 25 vagy 80 x 43
  • Karakter méret: 8 x 14 vagy 8 x 8 (a fenti formátumokhoz tartoznak, tehát csak kétféle kombináció van!)
    • 128Kb-os page méret, a page tartomány 0 (128K) vagy 0-1 (256K)
    • Legfeljebb 9 pszeudoszín hozzárendelve 4 attribútumhoz

SCREEN 11: Grafikus mód

  • Adapterek: VGA and MCGA Adapters
  • Felbontás: 640 x 480
  • Szöveges formátum: 80 x 30 vagy 80 x 60
  • Karakter méret: 8 x 16 vagy 8 x 8
    • Legfeljebb 256 szín hozzárendelve 2 attribútumhoz

SCREEN 12: Grafikus mód

  • Adapterek: VGA and MCGA Adapters
  • Felbontás: 640 x 480
  • Szöveges formátum: 80 x 30 vagy 80 x 60
  • Karakter méret: 8 x 16 vagy 8 x 8
    • Legfeljebb 256 szín hozzárendelve 16 attribútumhoz
    • VGA szükséges

 
SCREEN 13: Grafikus mód

  • Adapterek: VGA and MCGA Adapters
  • Felbontás: 320 x 200
  • Szöveges formátum: 40 x 25
  • Karakter méret: 8 x 8
    • Legfeljebb 256 szín hozzárendelve 256 attribútumhoz

A grafikus parancsokról későbbi cikkünkben fogunk értekezni.

Zene

Google keresés

Váltó

Digitális Táregység


Számrendszer

#=

IMDb Keresés

Kód

Karakter

Szín

Szín kódtábla

Webmaster: GoobeMaster
Érvényes XHTML és CSS
Minden jog fenntartva! ® 2010 - 2017
Jogtulajdonos: United Voxels Ltd. (United Kingdom)

Check Google Page Rank

Technikai háttér: