Google Translate

Hungarian English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Legújabb hozzászólás

  • Maniac Mansion

    Zerko 2016.07.17 08:37
    Kiváló bemutató, élvezet volt olvasni!

    Bövebben...

     
  • Turrican

    flexaplus 2015.09.16 02:32
    Miután elolvastam, a legtöbb témában egyet tudok érteni veled. Remélem nem kezdesz el majd úgy írni mint ...

    Bövebben...

     
  • Atlantis

    Guest 2015.09.01 13:24
    Zseniálisan megírt cikk. Nagyon jó hozzáállás.

    Bövebben...

Die Hard - Nakatomi Plaza

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

A Die Hard film ígéretes anyag volt mindig is játék adaptációk készítéséhez. Korábban már bemutattam a C64 éra Die Hard játékát. Most azonban vessünk egy pillantást a Die Hard Nakatomi Plaza 2002-es próbálkozásra, melyet a Sierra Entertainment és Fox Interactive adott ki, és a Piranha Games fejlesztett le. A fejlesztés eléggé elhúzódott, és a Piranha-val is megtörtént a 90-es évekre jellemző állapot, nevezetesen hogy mire elértek egy bizonyos fejlettségi szintet a grafika már őskövületnek tűnt a konkurens játékokhoz képest. Így a kezdeti Build motorról átváltottak a GoldSrc motorra, majd végül a Lithtech-el fejezték be. Mai szemmel persze a Lithtech sem tűnik ütősnek, habár lényegesen professzionálisabb mintha leragadtak volna a Duke Nukem 3D szintjén vonagló 2.5 dimenziós Build-nél, vagy az első Half-Life "már megjelenésekor se az ütős grafikája miatt szerettük" GoldSrc motorjánál.

A játék nem aratott átütő sikert, és a játékos sajtó kifejezetten ostorozta, főleg a túl lineáris játékmenet, és a rengeteg bennemaradt hiba miatt. Jómagam a megjelenés után nem sokkal ki is akartam próbálni, de örökké lefagyott ezért hamar feladtam a próbálkozást. Csak évekkel később szedtem elő újra, feltettem az összes javítást, és reménykedtem hogy a mai 3D kártyákkal és Windows 7-en már talán kicsit stabilabb lesz. Nos, végig tudtam játszani, de még mindig voltak problémáim. Ha nem szeretném annyira a Die Hard franchise-t, és nem kötne le hogy egyszemélyes John Mclean hadsereg legyek néhány pálya után feladtam volna. De végigjátszottam. Az utolsó pár pálya már inkább csak kínszenvedés volt... :)

 Mit kell tudni róla

A játék egy igen puritán FPS tulajdonképpen, ha úgy vesszük erős sztorival, bár ha valaki nem látta az első filmet, talán úgy érezheti nincs benne túlburjánzó történetmesélés. Lineárisan követi a film legfontosabb mozzanatait, a helyszínek és szereplők hol jobban, hol kevésbé hasonlítanak a filmhez, de mégis átjön rajta a Nakatomi ház és a túszdráma hangulata. Amin meglepődtem, hogy extra jeleneteket is kitaláltak ami a filmben nem volt. Ezek szinte mind időre megoldandó feladatok. Ezek a legnehezebbek, mert semmi útmutatót nem kap a játékos, hogy mit is kéne pontosan csinálni. Igen elismerem vannak utalások, de többnyire csak a sokadik nekifutásra tudatosult bennem, hogy most x tárgyal fussak y helyre, használjam majd menjek z helyre. Ha kifutsz az időből akkor tipikusan felrobban az épület, vagy John Mclean valami mástól purcan ki...

Valamiről beszélnünk kell

Rengeteg terrorista van a játékban. Úgy értem: irreálisan sok. A filmben még elfértek egy furgonban, itt viszont minden sarkon csapatokba lehet belefutni. Ráadásul az a sanda gyanúm, hogy időközben újak is termelődnek. Nem mondom, szeretem a kihívást, de tényleg éreztem játék közben hogy ez bizony csalás! Mondanom se kell a terroristák szinte kivétel nélkül 90%-os pontossággal eltalálnak, csak az a kérdés hogy épp hány százalék életerőt húz le egy-egy találat. Mivel ilyen hamar elfogy a játékos életereje, állandóan fedezékben kell lenni, előbújni két lövésre és újra fedezékbe vonulni. Persze, hisz így realisztikus mondhatnánk, de tekintve hogy a terroristák túl jól céloznak, rengeteg van a pályákon, és ők bezzeg gond nélkül flangálnak, bármikor megrohamozhatják a fedezéket is, és az már gond. Távolabbi fedezékik már el se jutni. Igazi taktikai agy munkát kíván meg ha végig akarod játszani, a gond csak az hogy inkább játszani szeretnék nem dolgozni...

Ami még megnehezítette az életem, hogy a jobb, hatékonyabb fegyverek esetében állandó lőszerhiányban szenvedtem. Sok fegyver egész egyszerűen használhatatlanul pontatlan is, és ez is hozzájárult a lőszer túl gyors elhasználásához. Volt egy olyan pálya azt hiszem a könyvtár, vagy az irodák ahol a fél pályát szó szerint pisztollyal és örökké majdnem üres tárral fejeztem be.

Verdikt

A hibái ellenére a pályák jól ki vannak találva. Nem vonultat fel sok fegyvert, és sajnos túl pontatlanok, úgy érzem végülis így adta vissza a filmet jól, és még egy-két igazán erősebb darab is van (kevés lőszerrel persze). A hangok nem kiemelkedőek, de elfogadhatóak, az aláfestő zene ellenben egész jó. Fura ez, hiszen jó alapanyagból jó játéknak kéne kisülnie, de el tudom képzelni hogy a sok hiba miként vette/veszi el a kedvét a játékosok többségének. A helyzeten véleményem szerint nem segít az hogy próbáltak új jeleneteket, tárgyhasználatot, és más "mini-feladatokat" beletenni a játékba. Az időnként felbukkanó SWAT csapatokat se tudtam mire vélni. Mivel a kezdettől ellenségesen viselkedtek velem, inkább következetesen kiiktattam mind. Csak később jöttem rá hogy csak akkor hagynak békén ha Mclean felmutatja a jelvényét.

Ha szereted a Die Hard-ot próbáld ki, mint én, te se fogod könnyen feladni, hisz John Mclean bőrében viheted végig a történetet. Ha viszont egy jobb FPS élményt keresel, nem éri meg bíbelődni vele. Én nagyjából 3 nap alatt vittem végig (napi pár óra ráfordítás). A cikk végén láthatod, hogy egy hibátlan speedrun 48 perc, tehát ha nem hangolták volna ilyen nehézre, akkor egy halandónak se nyújtana 3 napnyi kínt és szenvedésnél többet :)


Videó: Die Hard - Nakatomi Plaza (Speedrun)


játék bemutató találomraJáték Találomra

Astérix : Operation Getafix

A játék természetesen az Astérix & Obelix című rajzfilm alapján készült, ezúttal a főszereplő Astérix. Kitűnően megrajzolt karakterek és helyszínek, hosszú részletesen kidolgozott történet és játékmenet jellemzi. A Coktel Vision 1989-ben nagyot alkotott, nem először és nem is utoljára karrierjük során!

Érdekes, hogy ez a cím többféle platformra is megjelent, hiszen az egyszerűbb rajzfilm szerű grafikával minden gép meg tudott birkózni. Én tapasztalatból a PC-DOS verziót tudom bemutatni, de megjelent Commodore 64-re, és seregnyi más gépre is.

A történt középpontjában természetesen a Gallok és Rómaiak háborúskodása áll. A történet mesélés többé kevésbé lineáris, ahogy haladsz előre, úgy kell mindig mást tenned, változik a célod, és az eszközeid.

Bővebben...:

Zene

Google keresés

Váltó

Digitális Táregység


Számrendszer

#=

IMDb Keresés

Kód

Karakter

Szín

Szín kódtábla

Webmaster: GoobeMaster
Érvényes XHTML és CSS
Minden jog fenntartva! ® 2010 - 2017
Jogtulajdonos: United Voxels Ltd. (United Kingdom)

Check Google Page Rank

Technikai háttér: