Gyermekkorom egyik legkedvesebb játéka volt a Lost Dutchman Mine, 1989-ben megjelent ügyességi/kalandjáték, amit a Magnetic Images fejlesztett és publikált. Megjelent Amiga, Atari ST és PC-DOS platformokra is.

A nem lineáris kalandjátékban egy aranyásót alakíthatunk, a játék nagyjából 1860-ban játszódik. A cél a minél nagyobb vagyon összegyűjtése, de a játéknak nincs vége, bármeddig lehet folytatni (feltéve, hogy túléljük a sok-sok vadnyugati kihívást).

Főszereplőként szabadon bejárható egy korabeli Arizonai tipikus kisváros, valamint a környező vidék, amit tavak, a sivatag és hegyek szegélyeznek. Természetesen a hegyek kisebb-nagyobb bányákat is rejtenek, némelyik friss és alig felfedezett, van amely azonban rég elhagyott és veszélyes, de van még gyomrában arany. A főszereplő egy meglett korú aranyásó, aki csupán elenyésző pénzzel kezdi egyszemélyes kalandozásait. A játék realisztikus hangvételű, a főhőst etetni és itatni kell, és estére elfárad, nagyobb igénybevétel esetén rögtön elalszik.

Az éhséget sokféleképpen lehet csillapítani. Kézenfekvő - de költséges - módszer, hogy a városka boltjában szerzünk be élelmiszert, vagy alapanyagokat. A kész élelmiszer azonnal fogyasztható, ám a laktatóbb étkeket el kell készíteni serpenyő segítségével. Ehhez természetesen tüzet is kell rakni a sivatagban, ami potenciálisan banditák rablótámadásához is vezethet! Nem át résen lenni! A szomjúság oltásához csak egy kulacsot kell venni, amit mind a városban, mind a folyóban fel lehet tölteni. A kulacsból többször lehet kortyolni, ám így is hamar elfogy. Lehet (kell) több kulacsot is venni. Ha túl drágának találod a készételeket, vegyél horgászbotot, és a folyónál tedd próbára horgász képességed. A halak fogása egy szórakoztató,ügyességi mini-játék. Vannak kisebb és nagyobb halak, ennek megfelelően tömi meg a főhős bendőjét.

Továbbá, a sivatagot járva, véletlenszerűen kigyók és banditák támadhatnak meg. A kígyó meg tud marni, s a méreg szinte mindig halálos. Ilyenkor fel kell keresni a városi doktort, hogy adjon ellenszert. Ez persze pénzbe kerül (USA-ban járunk) :) A banditák értelemszerűen ki akarnak rabolni. Ha nem tudsz védekezni fegyverrel, mind a kígyók és banditák súlyosan vagy végzetesen meg tudnak sebezni. Így tehát az játékban az első legfontosabb feladat, hogy minél hamarabb annyi pénzt gyűjts, hogy revolvert vehess, és ahhoz folyamatosan muníciót.

A bányákat a hegyek széleinél keresheted fel. Minden játék elején véletlenszerű az elhelyezkedésük és a belső felépítésük. Ha rátalálsz egy bejáratra, a játék oldal nézetes platform játékba vált át. A bányák több szintűek. Vannak ugyan létrák, de vannak szakadékok is ahova csak (korábban vásárolt) kötéllel tudsz leereszkedni, majd visszamenni. A kötelet nem lehet felszedni ha már használtad. Az aranyat onnan ismerni fel, hogy sárgás és csillog :) Ha van csákányod menj közel és használd (space). A kitermelt arany megjelenik a tárgylistádban.

Minden tárgy a tárgylistába kerül. Ez olyasmi mint az RPG játékokban megszokott négyzetrácsos képernyő, minden tárgy meghatározott számú kis kockát foglal el. Ha betelik minden kocka, nem tudsz több aranyat kitermelni (nem bír el többet a főhős)! Ezért okosan kell eldönteni, mit viszel magaddal bányászatra, azonban nem tudhatod előre mekkora bányára fogsz bukkanni, mennyi ételre, italra felszerelésre lesz szükséged...

A város szalonjában még a helyiekkel pókerezni is lehet, ezzel tovább növelve a pénzedet. Ha több felszerelést szeretnél magaddal vinni a bányászathoz, még lovat is vehetsz. Háromféle ló, egyre nagyobb teherbírással (több kis tárgy kocka)!

Ha nem akarod, hogy örökké kiraboljanak a banditák, tedd a pénzed a (hova máshova) bankba! A bankban persze hitelt is fel lehet venni.

Változatos, igényesen kialakított játék, 256 színű grafikával, hangulatos zenei aláfejtéssel, és sok-sok teendővel. Hosszú időre képes a monitor elé szögezni az embert.



Videó


Online Játék