A Lemmings egy logikai, puzzle típusú számítógép játék, a DMA Design (manapság Rockstar North) cég fejlesztette, és 1991-ben a Psygnosis gondozásában jelent meg. Mike Dailly tervezte a játékot, amit később sokféle platformra adaptáltak (pl. Commodore Amiga), sokunk talán az MS-DOS verzióra emlékezhetünk.

Akiknek új a cím, kiváltképp tartsanak velünk, kihagyhatatlan.

A játék során egyre nehezedő pályákon kell bizonyítani. A pályák lehetnek egy képernyősek, vagy ha nagyobbak, lehet gördíteni a képet.

A feladatod, hogy a bejárattól, a kijáratig (minél több) lemminget oda navigálj. A tervező abból indult ki, hogy a lemminget a valóságban is így viselkednek, hiszen vakon követik a többieket, még ha előreláthatóan is veszélyes a művelet... Tehát, a lemmingek elkezdenek potyogni a bejáratnál, és neked mint parancsnoknak meg kell mondanod mit csináljanak.

A képernyő alján keresd a pályán elérhető műveleteket. Az első két gomb, a lemmingek érkezésének sebességét csökkenti valamint növeli. Hasznos, de csak akkor, ha már tudod, hogy sikerülni fog egy pálya.

A többi művelet csak korlátozott számban áll rendelkezésedre, és ez teljesen pályafüggő. Kattints egy ikonra, majd egy lemmingre. Pontosan azt fogja csinálni, amire megkérted: elkezd ásni, lépcsőt épít, vagy akár fel is robban :( Erre azért van szükség, mert van olyan eszköz, amivel egy lemmingből "útzár" lesz. Nem engedi tovább a többi lemminget - a többiek biztonsága érdekében. Miután mindenkit kimenekítettél addig nincs vége a pályának amíg lemming van rajta. Kvázi elkerülhetetlen...

A pályák grafikai megvalósítása elsőrangú az összes platformon, és ez alól még a DOS verzió (vga) sem kivétel! A pályák szinte minden esetben teljesen egyedi elemekből épülnek fel, és mindig más a feladat. Apró eltérések persze lehetnek, az adott hardware limitációi miatt. Íme egy lista mi mindenen találkozhatsz vele:

  • 3DO
  • Acom Archimedes
  • Amstrad CPC
  • Apple IIgs
  • Macintosh
  • Atari Lynx
  • Commodore 64
  • Amiga CD32
  • CDTV
  • MS-DOS
  • SNES
  • GameBoy
  • Sega Game Gear (és Genesis)
  • Windows
  • TurboGrafx-CD

A pályákat ráadásul időre kell megoldani, és pályától függően valamely százaléknyi lemminget kell legalább a kijárathoz eljuttatni.

A lemmingek ügyesek, tudnak mászni, ásni, építeni, rombolni... Vannak helyek ahol csak egyféle megoldás létezik. Gondold át mindig mi lehet a legjobb stratégia.

Minden pálya után kapsz egy kódot, amit a menüben meg tudsz adni, és onnan tudod folytatni a játékot.

Folytatások

  • Xmas Lemmings
  • Oh No! More Lemmings
  • Lemmings 2: The Tribes
  • 3D Lemmings
  • Lemmings Revolution

A fejlesztése sem volt mindennapi, Dave Jones beszámolója szerint a játék azt hivatott bizonyítani eleinte, hogy lehet jópofa animált karaktereket rajzolni 8x8 pixeles maximum sprite mérettel. Ráadásul a pályaszerkesztő a Deluxe Paint koncepciójára lett megtervezve, így mindenki képes volt pályát készíteni a vállalaton belül. Sőt, igazi versengések voltak, ki tud nehezebbet tervezni. :)


Videó


Online Játék


Csalások

Pályakódok

Írd be az alábbi kódok valmelyikét hogy egy adott pályától kezdhesd a játékot (FUN értékelés).

Pálya Kód
1 -
2 IJJLDNCCCN
3 NJLDLCADCY
4 HNLHCIOECW
5 LDLCAJNFCK
6 DLCIJNLGCT
7 LCANLLDHCO
8 CINNLDLICJ
9 CEKHMDLJCO
10 MJHMDLCKCW
11 OJOLHCGLCO
12 HMDLCIOMCJ
13 MDLCAKLNCS
14 DLCIJNMOCM
15 LCANNMDPCJ
16 CINNMDLQCS
17 CAKHLFLBDU
18 IJJLNHCCDS
19 NJNNHCADDR
20 HLFLCMNEDW
21 LNHCAKNFDS
22 FLCMKLLGDJ
23 LCAOLLFHDS
24 CIOLLFLIDL
25 CEJHOFHJDO
26 OKHMFLCKDM
27 NJMFLCALDU
28 HMNHCIOMDQ
29 ONHCAKNNDN
30 FHCMKLMODO

A fejlesztők kitaláltak egy játék specifikus kódot, így feleslegessé vált a játékmentés. Ha kiváncsi vagy hogy épül fel egy kód olvass tovább.

A kód tíz számjegyből áll: 0123456789

0       A pontos szerepe ismeretlen
123456  A megmentett lemingek %-a az előző pályán
78      pálya
9       ellenőrző érték (checksum)

Az ellenőrző értéket a következő egyenlettel lehet kiszámítani (ahol a code(N) függvény egy ASCII karakter értéke az N pozíción):

code(9) = 74 + (sum(code(0)..code(8)) modulus 16)

Példa

IJJLDNCCC?

? = 74 + ((73 + 74 + 74 + 76 + 68 + 78 + 67 + 67 + 67) modulus 16)
? = 74 + (644 modulus 16)
? = 74 + 4
? = 78
N = 78

Tehát a fenti példának az ellenőrző értéke (?) az N karakter lesz.