Google Translate

Hungarian English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Prisoner of Ice

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktív
 

Talán nem túlzás azt állítani hogy H.P Lovecraft az amerikai horror zsáner legkiválóbb művelője. Nos, az Infogrames egykor szebb napokat megélt fejlesztő/kiadó vállalat 1995-ös munkája a Prisoner of Ice fent említett író művei alapján alkotott meg egy olyan horrorisztikus kalandot ami méltó örököse a Shadow of the Comet-ben lefektetett alapoknak.

A játék megjelent DOS, Windows, Mac OS, Sega Saturn valamint Playstation platformokra, és a kiváló grafika/hang csak CD-ROM médiumon fért csak el. A konzolos verziók 1997-ben jöttek ki, a PSX kiadás pedig csak Japánban került a polcokra.

A POI története habár erősen a fikció kategóriába sorolható, nem nélkülözi a valós történelmi alapot, hiszen a 2. világháború előtti (1937) időkben játszódik. Egész pontosan az Anktarktiszon. Főszereplője az amerikai hírszerző tiszt Lt. Ryan akit a HMS Victoria nevű Brit tengeralattjáróhoz küldenek egy különleges terepmunkára.

Történet

Hamar kiderül a bevezetőből, hogy a HMS Victoria egy különös rakományt hordoz magával. A tengeralattjárót támadás éri, amiben megroncsolódnak a rakományok, minek hatására elszabadul egy rémisztő szörnyeteg, és a teljes legénységet lebénítja. Némi kutatás után Ryan rájön, hogy ez nem egy egyedi elszeparált eset, ugyanis a németek szánt szándékkal kutatják fel és manipulálják ezeket a lényeket, amiket csak a "jég foglyai"-nak hívnak (innen a játék és a történet címe).

Habár a POI nem a Call of Cthulhu 1993-as játék folytatása, körülbelül a történet felénél össze lehet futni Parkerrel és a két sztori némiképp összefonódik.

A történet végén többféle befejezés közül lehet választani, habár nincs sok különbség köztük.

Játékmenet

A motor elég jól meg van írva, néhány apró - ám bosszantó - dolgot leszámítva. A történet eléggé szkriptelt, ritkán vagy talán egyáltalán nincsenek benne alternatív utak, megoldások (csak egyszer vittem végig). Természetesen a játék a jól bevált point and click (mutass és kattints) kezelő felületet adja a játékos kezébe. Rengeteg kisebb feladványt kell a történet során megoldani, némelyik egyértelmű de többségében kihívással teliek (egészen a frusztráló kategóriáig).

Összesen két dologból áll az irányítás: Bal kattintással tárgyakkal lépsz interakcióba, a jobb kattintással megvizsgálsz tárgyakat. A felület letisztult, nincsenek zavaró feliratok, dobozok, felesleges sallang, a játéktéren és a karaktereken van a hangsúly.

Összességében látszik az előrelépés a korábbi Infogrames játékokhoz képest, de talán a nehéz rejtvények, vagy a hanyag szkriptelés miatt én csak közepesre értékelem a játékmenetet. A történet és hogy mi sül ki ebből az egészből jobban lekötött, mint kvázi játszani vele.

Grafika/Hang

A hátterek véleményem szerint szépen ki vannak dolgozva, és minden bizonnyal digitálisan feljavított kézirajzok. Nincs a játékban scroll, tehát a helyszínek között hirtelen van váltás. Vannak benne érdekes perspektívából megrajzolt helyek, de persze mindig oldalnézetből látjuk a cselekényt.

A karakterek 3D renderelt figurák. A modellek és animációk többnyire jók, beleillenek a háttérbe és érdekes elegyet/kontrasztot alkotnak.

A párbeszédek alatt szinkron is van, ami nagy plussz, habár tény hogy némely elég amatőr. A hangok és zenebona illeszkedik a játék hangulatához.

Végítélet

Minden összevetve talán a pozitív kvalitások kiegyensúlyozzák a játék hiányosságait. Én egyszer végigvittem, igaz egy idő után leírással. Talán eljött az ideje újra előszedni így jópár év távlatából, de legalábbis megnézni egy végigjátszás videót. Ha felkeltette az alaptörténet a kiváncsiságodat mindenképp ajánlom - "alkalmi érdeklődők" viszont tartózkodjanak tőle :)


Csalás: Prisoner of Ice

Szóljon hozzá!

Hozzászolásod beküldésével automatikusan elfogadod a következő szabályokat:
- Csak regisztrált felhasználó, vagy valódi email címmel rendelkező vendég küldhet hozzászólást.
- A hozzászólás nem tartalmazhat trágár, uszító, kirekesztő, reklám jellegű egyszóval oda nem illő részeket.
- Legfeljebb 1000 karakter megengedett a hozzászólásokban, és két üzenet küldés között legalább 2 percnek el kell telnie.
- Ne térj el a tárgytól! Válaszolj, kérdezz, vagy alkoss véleményt a tartalommal kapcsolatban.
- Linkek elhelyezése csak alaposan indokolt esetben lehetséges.
- Ha nem tartod be a szabályokat, fenntartjuk a jogot hogy indoklás nélkül üzeneteket vagy akár felhasználókat is eltávolítsunk a rendszerből.


Biztonsági kód
Frissítés

Zene

Google keresés

Váltó

Digitális Táregység


Számrendszer

#=

IMDb Keresés

Kód

Karakter

Szín

Szín kódtábla

Webmaster: GoobeMaster
Érvényes XHTML és CSS
Minden jog fenntartva! ® 2010 - 2017
Jogtulajdonos: United Voxels Ltd. (United Kingdom)

Check Google Page Rank

Technikai háttér: