Google Translate

Hungarian English French German Italian Portuguese Russian Spanish

SimCity

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag aktív
 

A SimCity című játékról igazán elmondható, hogy kiállta az idők próbáját, több generációnak, többféle platformon nyújtott kikapcsolódást, vagy esetenként nagy fejtörést. A játékot nehéz besorolni, alapvetően stratégia, de annál mélyebb szintű szimulációt tartalmaz. A feladat konkrétan: városépítés. Igen, itt az idő, hogy megmutasd Te milyen polgármester lennél, kezdve a telkek és közületek helyes elhelyezésétől, a megfelelő infrastruktúra megvalósításán át (villamos áram, ivóvíz stb). És a legmerészebb újítás ebben az 1989-ben készült játékban, hogy nincs vége, nem lehet győzni sem veszteni. Rajtad múlik, hogy mit teszel a városoddal, kis tanyasi világot hozol létre, egy nagy gigapoliszt, vagy.. lerombolod egy hurrikánnal! A játék vicces funkciója, hogy különböző természeti csapásokat zudíthatsz egy gombnyomásra az eddig felépített városodra. A játékot az élő legenda, Will Wright tervezte (nevéhez olyan "apró" címek kötődnek mint pl. A Sims), és már ifjonti korában bizonyította: hallani fogunk még róla és remek játékairól. Érdekes módon, ezt a játékot végül egy kis cég, a Maxis adta ki, mint második játékuk - időközben beolvasztották az Electronic Arts-ba.

A játékot a "Raid on Bungeling Bay" inspirálta, melyben Will Wright-ot jobban lekötötte a saját város (térkép) létrehozása funkció, mint maga a játék. Az első SimCity verzió 1985-ben Commodore 64-re készült, de még négy évet kellett várni a megjelenésére. Az eredeti cím Micropolis lett volna. Az említett "nem lehet győzni sem veszteni" paradigma megjelenésétől eléggé tartottak a kiadók és úgy gondolták nem lehet sikere egy ilyen játéknak. Végül egy kis cég, a Maxis adta ki. Hamar kiderült, hogy a játék iszonyatosan addiktív, és szórakoztató! A Broderbund és a Nintendo hamar le is csapott a licenc-re. Ritka, hogy egy játék ennyi hardwarre és op.rendszerre megjelenjen, íme a teljes lista:

  • Acorn Archimedes
  • Acorn Electron
  • Amiga
  • Amiga CDTV
  • Amstrad CPC
  • Atari ST
  • BBC Micro
  • Commodore 64
  • DESQview
  • DOS
  • EPOC32
  • FM Towns
  • iPod Touch
  • iPhone
  • PC-98
  • GBA
  • OS/2
  • Linux
  • Mac OS
  • Symbian
  • Java
  • NeWS
  • SNES
  • Tk
  • Unix
  • Windows
  • X11 TCL
  • ZX Spectrum
  • Virtual Console

A játékban nincs cél, kivéve a Scenario típusú térképeken. Összesen 10 féle Scenario-t nyújt a játék, és mindegyikben egy adott probléma megoldására kell összpontosítani. A játék kötetlenebb részében először egy véletlen pályát kell generálni néhány módosítható opció segítségével. Nézzük meg a Scenario feladatokat:

  • Bern, 1965 - A Svájci fővárosban túl nagy a közúti forgalom, és rossz a tömegközlekedés.
  • Boston, 2010 - A város nukleáris erőműve felrobban és leáll (csernobillá változtatva a város jelentős részét :S ). Érdekesség: néhány verzióban nincs nukleáris erőmű, így azokban egy tornádó után kell eltakarítani.
  • Detroit, 1972 - Bűnözés, és stagnáló ipar. Csökkenteni kell a bűnözést, és újragondolni a város telek elrendezését.
  • Rio de Janeiro, 2047 - A part menti áradások a globális felmelegedés következtében felemészti a város egy részét. A feladat egyértelműen az újraépítés. Egyes verziókban amiben nincs áradás katasztrófa, nagyon nagy bűnözést kell legyőzni.
  • San Francisco, 1906 - Ez a katasztrófa a valóságban is megtörtént, óriási földrengés volt a városban. Nem tudni, hogy ennek következtében, vagy ettől független, de óriási tűzvész is pusztított a városban.
  • Tokyo, 1961 - Vigyázat, Godzilla támad! :)

A későbbi kiadások (a DOS-os is), még két Scenario-t adtak:

  • Hamburg, 1944 - Bombázás utáni újraépítés, 2. VH.
  • Dullsville, USA, 1910 - Unalom, unalom hátán. 30 éved van, hogy a kis faluból igazi metropoliszt varázsolj!

A SNES változat még két pályát adott:

  • Las Vegas, 2096 - UFO támadás
  • Freeland, 1991 - Nagyon különleges pálya, ami teljesen üres és nincs benne víz. A cél ugyanaz mint a Dullsville pályában, tehát metropoliszt kell építeni, legalább 500 000-es lélekszámmal.

Érdekes, hogy hamar rájöttek a játékosok egy beépített "csalásra". A Scenario-ban időlimit van, és ha az utolsó pár évben nullára állították az adókat, az nagyon nagy előnyt adott a nyerésre. Beindult a gazdaság, vagy gyors ütemben nőtt a lakosság stb.. Később úgy oldották ezt meg a fejlesztők, hogy a tartósan pozitív büdzsé elengedhetetlen volt a győzelemhez!

A játékban alapvetően háromféle telektípust lehet elhelyezni, ahol a lakosság fog később építeni. Sőt a szimuláció annyira részletes, hogy az épületek átépülnek, fejlődnek vagy akár visszafejlődnek minden egyes cselekedetünktől!

Tipikusan olyan játék amit ki kell próbálni. Klasszikus játék, ami kiállta az idők próbáját.


Online játék: SimCity


Csalás: SimCity

Szóljon hozzá!

Hozzászolásod beküldésével automatikusan elfogadod a következő szabályokat:
- Csak regisztrált felhasználó, vagy valódi email címmel rendelkező vendég küldhet hozzászólást.
- A hozzászólás nem tartalmazhat trágár, uszító, kirekesztő, reklám jellegű egyszóval oda nem illő részeket.
- Legfeljebb 1000 karakter megengedett a hozzászólásokban, és két üzenet küldés között legalább 2 percnek el kell telnie.
- Ne térj el a tárgytól! Válaszolj, kérdezz, vagy alkoss véleményt a tartalommal kapcsolatban.
- Linkek elhelyezése csak alaposan indokolt esetben lehetséges.
- Ha nem tartod be a szabályokat, fenntartjuk a jogot hogy indoklás nélkül üzeneteket vagy akár felhasználókat is eltávolítsunk a rendszerből.


Biztonsági kód
Frissítés

Zene

Google keresés

Váltó

Digitális Táregység


Számrendszer

#=

IMDb Keresés

Kód

Karakter

Szín

Szín kódtábla

Webmaster: GoobeMaster
Érvényes XHTML és CSS
Minden jog fenntartva! ® 2010 - 2017
Jogtulajdonos: United Voxels Ltd. (United Kingdom)

Check Google Page Rank

Technikai háttér: