A Grand Prix Circuit címe sokat elárul a játékról: motorsport verseny a világ leghíresebb pályáin! Az Accolade cég adta ki 1988-ban, megjelent ZX-Spectrum, IBM PC, Apple II, Amstrad CPC, valamint Commodore 64 gépre. A progit a Dinstinctive Software fejlesztette le, kiknek a versenyzős játékokban szerzett tudásuk, később a Stunts-ban csúcsosodott ki.

Bár jómagam PC-n nyüstöltem az iskolában és otthon, a cikket a Commodore szekcióba szánom. Meglátásom szerint ugyanis jobb játékélményt nyújt a C64 változat.

Játékmódok

Mindössze három játékmód közül lehet választani: tét nélküli gyakorlás egy pályán, egyszemélyes verseny az idő ellen, valamint nagydíj sok-sok versenytárssal.

Sajnos megosztott képernyős kétjátékos módra nincs lehetőség. Ahogy, hálózati többjátékos mód sincs (nem meglepő).

Versenyautók

A három választható autó - természetesen - kinézetre, sebességben, és irányíthatóságban kínál más-más élményt. A leggyorsabb autó a McLaren-Honda Turbo, de - ennek megfelelően - a legnehezebben irányítható is. A három közül leglassabb a Ferrari, és itt is érvényes a szabály miszerint ez meg könnyebben irányítható. A Williams a középutas.

  • McLaren MP4/4
  • Williams FW12C
  • Ferrari F1/87/88C

Pályák

  • Jacarepaguá Circuit - Brazília
  • Circuit de Monaco - Monaco
  • Circuit Gilles Villeneuve - Kanada
  • Detroit street circuit - Detroit
  • Silverstone - Nagy-Britannia
  • Hockenheim - Németország
  • Monza - Olaszország
  • Suzuka - Japán

Játékélmény

A főmenüben 5 nehézségi fok közül lehet választani, de hogy pontosan miben nyilvánul ez meg számomra ismeretlen.

Az irányítás: nehéz! A korabeli játékok sémáját követi, épp csak annyira realisztikus, hogy az ne legyen zavaró. A váltás manuális.

A verseny közben a bal felső sarokban térkép, a jobb felsőben az idő eredmény segíti a játékost. A képernyő két részre van osztva, mintha a játékos a cockpit-ban ülne. Sőt még két visszapillantó tükör is a hasznunkra van.

A Commodore változat zenéje és hang effektje egyértelműen veri a többi kiadást.

Habár a pálya nem valódi 3D megjelenítésű, részletesnek mondható, és nem utolsósorban gyorsan rendereli a szoftver.

A kanyarodás ellenben borzalmas. Ha túl gyorsan veszel be egy kanyart és a pályán kívülre kerülsz, az autó elkezd forogni mint a szélkakas, és behozhatatlan hátrányt szenvedhetsz ezáltal.


Videó


Kézikönyv

Ha nem jelenik meg helyesen: megnyitás külön lapon