 A Summer Challenge 1992-es dos játék, és a nyári olimpiai játékokat dolgozza fel. A MindSpan kanadai illetőségű cég fejlesztette, és az Accolade akkoriban nagyhírű játék kiadó vállalat terjesztette. A MindSpan többnyire sportjátékokat fejlesztett többféle platformra, nagy hangsúlyt helyezve a minőségi grafikai megjelenítésre (256 színű, VGA felbontás), és a hangulatos játékmenetre. Készült egy téli olimpiai kiadás is, a Winter Challenge.
A Summer Challenge 1992-es dos játék, és a nyári olimpiai játékokat dolgozza fel. A MindSpan kanadai illetőségű cég fejlesztette, és az Accolade akkoriban nagyhírű játék kiadó vállalat terjesztette. A MindSpan többnyire sportjátékokat fejlesztett többféle platformra, nagy hangsúlyt helyezve a minőségi grafikai megjelenítésre (256 színű, VGA felbontás), és a hangulatos játékmenetre. Készült egy téli olimpiai kiadás is, a Winter Challenge.
Egy vagy többszemélyes játékmódban lehet kűzdeni az érmekért. Társaságban nagyon jó játszani, és közben rekordokat is lehet dönteni.
Cikkünkkel a London 2012-es olimpiai játékok magyar indulói, és éremszerzői előtt kívánunk tisztelegni.
A DOS verzió másolás elleni védelmet is tartalmazott. Az eredeti játékdobozban megtalálható kézikönyv nélkül - szinte - lehetetlen válaszolni a főmenüben feltett kérdésre. A legtöbb manapság az interneten fellelhető letöltésből el van távolítva ez a védelem.
A játék több nyelven is megjelent, így a cikk során a képmentéseken nem minden felirat angol nyelvű.
Játékmenet
 Természetesen mindig nagy fejtörést okozott az olimpiát feldolgozó játékok esetében, hogy milyen legyen a megvalósítás. A Summer Challenge-ben tulajdonképpen egy ultra tehetséges sportolót alakítunk, aki minden sportághoz ért egy kicsit :) A 8 féle igen meghatározó, és eltérő sportág mindegyikében részt vesz a játékos. Az éremtáblán tehát nem országok szerepelnek, hanem az egyes sportolók, így teljesen az egyéni győzelmi sikerek számítanak.
Természetesen mindig nagy fejtörést okozott az olimpiát feldolgozó játékok esetében, hogy milyen legyen a megvalósítás. A Summer Challenge-ben tulajdonképpen egy ultra tehetséges sportolót alakítunk, aki minden sportághoz ért egy kicsit :) A 8 féle igen meghatározó, és eltérő sportág mindegyikében részt vesz a játékos. Az éremtáblán tehát nem országok szerepelnek, hanem az egyes sportolók, így teljesen az egyéni győzelmi sikerek számítanak.
A főmenüben szabadon lehet gyakorolni mind a 8 sportágat. Ha elég felkészültnek érzed magad, el lehet indítani a "tornát" (New Tournament). A torna megkezdésekor meg kell adni a játékosok nevét, választani kell egy arcképet, és nációt. Mind mondottam lehet több emberi játékos is, a többi kihívó gép vezérelt lesz. Három különböző nehézségű AI-t lehet választani.
Érdekesség, hogy lehet Magyar nemzetiséget beállítani! A nemzetiségnek csak a gépi játékos esetén van - minimális - jelentősége.
A torna során minden sportágban indulni kell tehát, és mindegyik végén jön a díjátadás. Utána visszakerülünk a főmenübe, ahol meg lehet tekinteni az éremtáblát "Standings", valamint indulni a következő tetszőleges sportágban.
A torna elején és végén kis - pátoszos hangulatú - animáció jön be. Mivel a tornákat el kell menteni egy fájlba, így azok később folytathatók, vagy betölthetők hogy az érdemeinkkel dicsekedhessünk :)
Irányítás
Gyors reflexre, célzó képességre, koncentrálásra és kitartásra lesz szükség. Habár a gép előtt ül az ember, mégis úgy érzi hogy megdolgozott a jó teljesítményért!
A legtöbb esetben természetesen az idő a legnagyobb ellenség. Felgyorsulni pedig az ENTER billentyű minél gyorsabb, egymás utáni leütésével lehet. Ha lelassul a tempód, a virtuális sportoló is lassulni kezd. Ráadásul az irány billentyűkkel mozogni is kell mindeközben, vagy jól időzítve a SPACE-t lenyomni, hogy pl. átugord a lécet magasugrásnál...
Grafika
Némely sportág teljesen 2D, de a többség profi pszeudo 3D megvalósítást vonultat fel. 90-ben ez habár újdonság már nem volt, mégis nagyot dobott a hangulaton.
Most pedig lássuk egyenként a sportágakat.
 Kerékpár (Cycling)
Kerékpár (Cycling)
Egy speciálisan kialakított, döntött, futópálya szerű stadionban kerül megrendezésre. Három kört kell menni, minél gyorsabban. Ehhez az ENTER-t kell vadul püfölni, és a <- , -> gombokkal irányítani a sportolót. Érdemes a pálya belseje felé maradni, ezzel is rövidíteni a távot. Természetesen ha kitérsz a pályáról a bringás felborul, és utolsó leszel!
 Lovaglás (Equestrian)
Lovaglás (Equestrian)
Valójában itt egy kacskaringós pályán kell végigmenni, és akadályokon átugratni. Nagyon nehéz, ha nem a legnehezebb sportág. A sebességet a fel, le billentyűkkel lehet változtatni, és a SPACE szolgál az ugrásra. Ha túl későn ugrasz a ló megbokrosodik és azonnal kiestél. Ha túl hamar ugrasz előfordulhat hogy a ló lever néhány rudat, ilyenkor büntető időt kapsz. A pályát el lehet hagyni, de ha teljesen kihagysz egy akadályt szintén azonnali kiesés.
Nekem talán 2-3 alkalommal sikerült eddig teljesen végigmenni a pályán, és ráadásul az se tornán volt :)
 Gátfutás (Hurdles)
Gátfutás (Hurdles)
Hasonló mint az előző, csak ló nélkül :) Szerintem ez is elég nehéz. ENTER püföléssel lehet gyorsítani, és SPACE-el ugrani. Az elején visszaszámol a bíró, és ha előbb indulsz el mint kéne, bemondják hogy érvénytelen indulás és van még egy lehetőséged.
 Íjászat (Archery)
Íjászat (Archery)
 Személyes kedvencem. Lényegében csak célozni kell, de van benne egy csavar. Négy táblán kell 3 lövést leadni, és pontokat gyűjteni. A SPACE billentyűt lenyomva kell tartani amíg célzol, és elengedni a lövéshez. A célkereszt folyamatosan remeg és izeg-mozog, de az iránygombokkal azért lehet korrigálni. Minden táblára megszabott idő áll rendelkezésre, és ha elfogy, a többi lövést nem adhatod le.
Személyes kedvencem. Lényegében csak célozni kell, de van benne egy csavar. Négy táblán kell 3 lövést leadni, és pontokat gyűjteni. A SPACE billentyűt lenyomva kell tartani amíg célzol, és elengedni a lövéshez. A célkereszt folyamatosan remeg és izeg-mozog, de az iránygombokkal azért lehet korrigálni. Minden táblára megszabott idő áll rendelkezésre, és ha elfogy, a többi lövést nem adhatod le.
 Magasugrás (High Jump)
Magasugrás (High Jump)
Nekifutás, és jól időzített ugrás. Futás szokás szerint az ENTER püfölésével, ugrás SPACE. Arra kell ügyelni, hogy időben engedd el a SPACE-t, különben a sportoló leveri a rudat. Tehát ehhez egy kicsit összetettebb mozgás koordináció szükségeltetik.
A rúd magasságát te döntöd el. Érdemes a legalacsonyabb pozíción kezdeni, és a sikeres ugrások alkalmával növelni a magasságot. 3 próbálkozás áll rendelkezésedre, de ha sikerül egy ugrás, és növeled a magasságot, újra 3 próbálkozásod lesz. Ugyanez vonatkozik a rúdugrásra is.
 Kajakozás (Kayak)
Kajakozás (Kayak)
Egy kanyargós pályán kell egyszemélyes kajakkal végigmenni. A pályán szlalomban kell végighaladni póznák között. A víz erősen hullámzik, ami megnehezíti mind az irányítást, mind a láthatóságot. Csak az iránygombok szolgálnak az irányításra. Ha a pálya falának ütközöl a kajak felborul és vége a próbálkozásnak. Minden kihagyott pózna súlyos büntetőidővel jár.
 Gerelyhajítás (Javelin)
Gerelyhajítás (Javelin)
Ez egy picit nagyobb koncentrációt igényel. A nekifutás természetesen a jól bevált ENTER nyomkodással működik, ügyelve, hogy ne fussunk ki a pálya végén mert akkor a próbálkozás érvénytelen lesz. A gerely elhajítása a SPACE-el történik, de nyomva kell tartani egy ideig, ezzel lehet a dobás szögét belőni. Tehát a gyorsaság, és dobás szögének megfelelő aránya a siker záloga. 3 dobásunk van, és a legjobb dobást veszik figyelembe az eredményhirdetéshez.
 Rúdugrás (Pole Vault)
Rúdugrás (Pole Vault)
 Hasonlóan kell irányítani mint a magasugrást. Nekifutás ENTER-el, majd a rúdat a földhöz kell érinteni a SPACE-el a pálya végén. A SPACE-t akkor kell felengedni, ha azt szeretnénk hogy a sportoló elengedje a rudat. Rengeteg gyakorlásra van szükség, mire ráérez az ember, de ennek ellenére úgy gondolom csak közepesen nehéz. Sokkal nehezebb az ENTER püföléssel felgyorsulni, hiszen minél gyorsabbak vagyunk a rúd lehelyezésekor, annál nagyobbat lehet ugrani!
Hasonlóan kell irányítani mint a magasugrást. Nekifutás ENTER-el, majd a rúdat a földhöz kell érinteni a SPACE-el a pálya végén. A SPACE-t akkor kell felengedni, ha azt szeretnénk hogy a sportoló elengedje a rudat. Rengeteg gyakorlásra van szükség, mire ráérez az ember, de ennek ellenére úgy gondolom csak közepesen nehéz. Sokkal nehezebb az ENTER püföléssel felgyorsulni, hiszen minél gyorsabbak vagyunk a rúd lehelyezésekor, annál nagyobbat lehet ugrani!
A rúd magasságát te döntöd el. Érdemes a legalacsonyabb pozíción kezdeni, és a sikeres ugrások alkalmával növelni a magasságot. 3 próbálkozás áll rendelkezésedre, de ha sikerül egy ugrás, és növeled a magasságot, újra 3 próbálkozásod lesz. Ugyanez vonatkozik a magasugrásra is.
 
					


 
		 
		 
		 
		 Wolfenstein 3D
Wolfenstein 3D