A MicroPlay adta ki, és az Aaardvark fejlesztette a DOS korszak legmenőbb biliárd játékát ami 1990-ben jelent meg. Azért volt kuriózum, mert 2D és 3D nézetben is lehetett hódolni ennek a nagyszerű hobbinak a számítógép előtt ülve.
A három játékmód hosszú időre képes volt lekötni a játékost: gép elleni mód, trükkök végrehajtása, és torna. Természetesen a torna volt a legizgalmasabb, ahol kieséses alapon kellett egyre profibb ellenfelekkel megmérkőzni, hogy a végén magával a címadó Sharkey nevű figurával kerüljünk szembe. Nos Sharkey aztán tud, nem holmi kocsmai önjelölt műmájer. :)
A relatíve egyszerű, kevés színt felvonultató megjelenítés és a tompa hangzású effektek bőven megadják az alaphangulatot. Textúrázás és shadelés nélkül képes realisztikus hatást kelteni. A 3D nézet nagyon profi rendszert használ, hihetetlenül gyors, akadozás mentes 360 fokban forgatható és mozgatható kamerát tesz lehetővé. Az irányzékot egy kék színű szaggatott vonal (vektor) jelzi. Egyes játékmódokban a felülnézeti módban lehetőség van megtekintetni a fehér golyó várható útjának szimulációját. A lökés erősségét is természetesen lehet szabályozni egy csúszkán, valamint a fehér golyó érintésének a helyét!
Letöltés és játékmenet videó a cikk végén!
Az Electronic Arts - hiszitek vagy sem - már több mint 20 éve is előszeretettel hegesztette a sport játékokat. A Ski or Die nemes egyszerűséggel annyit tesz "Síelj vagy pusztulj". 1990-ben valami egészen hangulatos játékot kaptak az IBM-PC, Amiga, NES, és Commodore 64 tulajdonosok.
Végigjátszás videó és letöltési link a cikk végén!
A Sierra egyik itthon talán kevésbé ismert point and click kalandjátéka a Gabriel Knight, ami 1993 végén jelent meg és Jane Jensen tervezte. A 90-es évek elején a kalandjáték nagyon népszerű volt, második aranykorát élte, hiszen a kezdetleges játékokat felváltotta az SVGA grafika, a jó minőségű hang, szinkron és egyre hosszabb tartalom. Igazi kuriózumnak számított, hogy a CD-ROM kiadásban az összes dialógushoz volt szinkron, sőt videó átvezetők. A floppy változat se volt rosszabb, csak épp 11 lemezről kellett telepíteni azért... :)
A fiatalabb korosztályt könnyebb volt megcélozni aranyos, vicces témákkal, ám a felnőttek kicsit ellenállóbbak voltak a műfajjal szemben. Így nekik próbáltak kedvezni az egyre szaporodó pszicho thriller és horror témájú kalandjátékokkal. Nos ha nem is a legjobb a Gabriel Knight az utóbbi kategóriában, engem például egészen jól lekötött, sőt!
Sid Meier legendás játéktervező egyik korai nagyszabású alkotása a Sid Meier's Pirates! (nemes egyszerűséggel: Kalózok), melynek első kiadása 1987-ben jelent meg a Microprose gondozásában.
Ez volt az első Sid játék aminek a címében is szerepelt a tervező neve. Sid ezzel a játékkal a szimuláció zsáner felől egyre inkább a stratégia felé nyitott, sőt még egy kis kardforgatós akcióval is megfűszerezte. A játékban három féle szerep közül lehet választani (kalóz kapitány, partizán vagy kalóz vadász), és a szereplő karrierjét kell egyengetni, annak mindennapi szintű teendőivel. Egyaránt lehet kezdeni a 16., 17. vagy 18. században, és ez természetesen hatással lesz az eseményekre, városokra és sokminden másra.
Talán nem túlzás azt állítani hogy H.P Lovecraft az amerikai horror zsáner legkiválóbb művelője. Nos, az Infogrames egykor szebb napokat megélt fejlesztő/kiadó vállalat 1995-ös munkája a Prisoner of Ice fent említett író művei alapján alkotott meg egy olyan horrorisztikus kalandot ami méltó örököse a Shadow of the Comet-ben lefektetett alapoknak.
A játék megjelent DOS, Windows, Mac OS, Sega Saturn valamint Playstation platformokra, és a kiváló grafika/hang csak CD-ROM médiumon fért csak el. A konzolos verziók 1997-ben jöttek ki, a PSX kiadás pedig csak Japánban került a polcokra.
A POI története habár erősen a fikció kategóriába sorolható, nem nélkülözi a valós történelmi alapot, hiszen a 2. világháború előtti (1937) időkben játszódik. Egész pontosan az Anktarktiszon. Főszereplője az amerikai hírszerző tiszt Lt. Ryan akit a HMS Victoria nevű Brit tengeralattjáróhoz küldenek egy különleges terepmunkára.