A Pocky & Rocky eredetileg 1992-ben jelent meg Japánban, a Taito továbbadta a licenszet a Natsume-nek akik SNES játékot fejlesztettek belőle. Egy 1986-os játék, a Knight Boy folytatása, főszereplője egy Pocky nevű kislány, és Rocky egy mosómedve. A cuki főszereplők és grafika ellenére ez egy kalandjáték elemekkel vegyített lövöldözős játék.

Ahogy az első részben, a történetben a Japán mitológia és népi mesék megannyi eleme szerepet kap.

Végigjátszás videó a cikk végén!


Egyedül vagy kétszemélyes módban is lehet játszani. Az alapvetően lövöldözésre kihegyezett harc mellett, 8 irányban különböző más támadásokat is lehet indítani. Időnként 2D animációs megszakítások által halad előre a történet. Sajnos ezek az animációk a PAL verziókból hiányzik.

A játék pályákra épül, és minden pálya végén egy főellenséggel kell megküzdeni. A pályákon függőleges vagy vízszintes scrolling is előfordul. Az ellenségeken kívül akadályokat is meg kell semmisíteni, hogy tovább lehessen haladni. Három nehézségi fokozat közül lehet választani: könnyű, normál, nehéz. A szokásos szabályok érvényesek, minél nehezebb fokozaton játszol annál nehezebb legyőzni az ellenségeket.

Pocky különféle talizmánokkal (kártyák) tud távolsági varázslat támadásokat idézni. Ezen felül van neki egy varázsbotja, amivel közelre tud támadni. Rocky leveleket tud dobni távolra, valamint közelről hátra fordul és a farkával támad. A gombokat hosszan is nyomva lehet tartani alternatív támadások előhívásához. Még egy lehetőség a vetődés, amivel több ellenséget is ki lehet gáncsolni. Érdemes sokféle gomb kombinációt kipróbálni, mert sokféle lehetőség van. A legtöbb ellenségnek elég néhány támadás, a főellenségek viszont nagyon szívósak.

Többféle power-up is felszedhető, a legtöbb Pocky és Rocky támadásait erősíti. De, van láthatatlanságot, vagy hit-point növelést adó is. Érdemes felszedni minél többet, hiszen még pontokat is adnak. Bizonyos pontszám összegyűjtése után plusz életet, és próbálkozási lehetőséget kap a játékos.

A történet a középkori Japánban játszódik. És ahogy említettem a szörnyeket a japán mitológia ihlette. A zenét Hiroyuki Iwatsuki szerezte, és a tradicionális japán dallamokat modern ütemmel vegyítette. Érdekes, egyedi játék, a SNES játékokból és a Natsume-tól megszokott nagyszerű grafikával.


Videó


Kézikönyv

Ha nem jelenik meg helyesen: megnyitás külön lapon


Csalások

Fejezet választás

A karakter választó képernyőn tartsd lenyomva az X és Y gombokat, majd egymás után:

A, A, A, A, B, B, B, B, A, B, A, B, A, B, A, B, START