Az Atari Pong című játéka az egyik legősibb arcade típusú videojáték, amely 1972-ben jelent meg (egy kicsivel megelőzte a Computer Space). Tulajdonképpen egy teniszhez - vagy inkább ping-ponghoz - hasonlítható sportjáték, felülnézetes 2d megjelenítéssel. Nagyon népszerű volt a maga korában, játéktermekben, vendéglátó és szórakoztatóipari létesítményekben lehetett játszani vele, egyedi kialakítású szekrény méretű gépeken.

A tervezője Allan Alcorn, aki gyakorlásként alkotta meg, Nolan Bushnell javaslatai alapján. Az első otthoni játékkonzolra (Magnavox Odyssey) már jelent meg egy ping-pong szerű játék, így az ötlet onnan származik. Allan munkája annyira megtetszett az Atari-nak hogy végül gyártani kezdték a Pong gépeket.

A pong óriási sikere indította el tulajdonképpen az egész videó játék ipart. Hamar elkezdték más cégek lekoppintani a Pong-ot, de kevés volt közöttük az újító szellemű megvalósítás. Ennek eredményeképpen az Atari arra bíztatta alkalmazottait, hogy egyre innovatívabb játékokkal rukkoljanak elő. A Pong-nak készül néhány folytatása, és végül a Sears üzletekben már az otthoni változatot is meg lehetett venni az 1975-ös karácsonyi idényben.

A játékgép változat kijelzője fekete-fehér, raszteres képet jelenít meg, átlagos felbontáson. A képernyő vízszintes tájolású, a játéktér két részre van osztva, középen szaggatott vonal szeli ketté. A két játékost egy-egy függőleges vonal jelzi, ezt lehet irányítani. A cél természetesen akár a teniszben, hogy visszaüssük a labdát a másik térfélre. Amennyiben a ladba elhalad az ütő mellett és kimegy a térfélről úgy az ellenfél pontot kap.

A pong miatt - mivel önmaga is klónnak számított - pereskedés indult meg a Magnavox Odyssey-t gyártó Sanders Associates és az Atari között, sőt később még a Bally Midway, Allied Leisure és Chicago Dynamics is meg lett vádolva hogy licencelés nélkül készítettek "elektronikus ping-pong" játékokat. Végül peren kívüli megegyezés született, és az Atari 700 ezer dollárt fizetett licensz díjként a Magnavoxnak.

A pong nem csak hogy az első videojáték volt, lényegében egy stílust is megteremtett. Gondoljunk csak a nagyon hasonló Breakout-ra, és a megannyi továbbfejlesztett változatokra, pl. Arkanoid.